2010-09-26
 23:11:59

Wonder woman

Wow. Jag och bloggandet funkar inte alls ihop.
Allt annat klarar jag!

Detta har hunnit hända;
-Jag har börjat med LCHF. Min mage älskar mig. Lite vatten har försvunnit.
Är ute ibland och joggar lite i motionsspåret. Inga synliga ändringar än så länge dock.
Hållt på med detta i två veckor.
- Jag åker tåg/spårvagn etc bättre än i Sverige.
Hemma blev jag kissnödig av tanken att behöva byta buss i Hedemora, för att åka från Avesta till Borlänge.
Pendlartjejen, helt klart.
- Tillsammans med detta så vågar jag mer nu.
Om man tycker att det inte är modigt nog att åka till ett främmande land för att bo hos främlingar i ett år så..
Jag vågar försöka nya saker, som t.ex..
- Intensivkurs i tyska. Anledningen till att jag pendlat.
I en hel månad så gick jag den, varje vardag 4h/dag. Jag missade 10 h,
och på provet så var jag först klar av alla.
Blev inslängd i en klass med 12 nya människor, ifrån alla möjliga länder.
Blev jag godkänd i kursen?
Ohja.
- Bokat minisemester i Sverige.
6;e till 10;e oktober så är jag hemma.
- Blind dates med andra au pair-tjejer.
Check. Check.
L ifrån Mexico var sjuk i huvudet, det gick inte alls.
C från Frankrike har jag ingen kontakt med.
- Johanna. Hon är min tacokvinna helt enkelt. Hon jobbar också som au pair. Myskvällar med henne, tre helger i rad!
Genomgo göteborska.
- Ska snart träffa en fröken ifrån Finland! Hon är också au pair :)
- Mr. M. Håhå, ingen idé att ens försöka beskriva detta :)
- Gina Tricot öppnar snart här! Sjukt kul. Man åker ifrån Sverige, flyttar till Tyskland, och så visar det sig att det är ungefär som Stockholm, haha.


Allting går bra för mig, gott folk.
Helt sjukt vad fort det går!
Snart åker jag hem på min lilla minisemester, sedan tillbaka och fortsätta med mina tacomyskvällar.
Jag ska försöka börja prata mer tyska, och kommer troligtvis gå en fortsättningskurs om ett tag.
Framtillsdess, så kommer det se ut såhär;

07.00 - Upp och hjälpa till vid frukosten,
eventuellt hjälpa till att borsta barnens tänder osv.
Jenny eller Carsten tar barnen till dagis.
"Fritt" fram till kl 15.00, hämtar barnen på dagis då.
Hem, underhålla dem, och sedan förbereda inför middag kl 18.00.

Varje måndag och torsdag (eller tisdag och fredag)
så städar jag hela huset.
Har även hand om att hänga tvätt, vika tvätt, stryka Jennys jobbarkläder, lägga in de rena kläderna i garderoben, har hand om diskmaskinen, damma tvmöbler, vattna blommor, en del blöjbyten, slänga sopor ibland, städa undan i vardagsrum, kök och barnens rum.
Nu när jag börjat med LCHF så bakar jag en del också, och gör även mat åt hela familjen.

Nu är jag helt slut i skallen! Haha.
Jag har det väldigt bra här iallafall, så oroa er inte :)
Tills nästa uppdatering; Ta hand om er!


Emelie Lorentsson

Det är så otroligt roligt att läsa att det går så bra för dig gumman. Det finns inga ord för hur mycket jag egentligen saknar dig här hemma i Sverige, men vetskapen om att du trivs så bra gör att det blir mysket lättare för mig. Sen så kommer du ju snart hem (BIG YAAAAAY!), du anar inte hur mycket jag längtar!! Skulle verkligen se fram emot om vi kunde höras via telefon någon dag här i veckan också!?

Ha en helt underbar vecka nu hjärtat, SNART ÄR DU HEMMA!! Räkna med att du kommer bli påhoppad med en massa stora kramar! ;) Vi hörs.



Ps. Ett stort Grattis till att du klarade kursen! Jag sa ju att du skulle greja det ;)!



Pussss, miss you! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: