2010-08-15
 19:41:38

Life's good.

Jag har det mycket, mycket bra! Har fullt upp här, kära vänner och familj, ber om ursäkt för att det inte kommit någon update! Blir nog lite mer när saker och ting "lugnat" sig och jag har rutinerna inne.
Just nu är i princip allt nytt och spännande :)

Idag har jag varit här i en vecka. Helt tokigt hur mycket det har pendlat.
Ena stunden har jag känt att allt var top of the top, och så rasade allt ner och jag blev lite lätt deprimerad.
Nu hoppas jag att jag hittat lite mer balans, just nu känns allt bra iallafall :)

Igår träffade jag en annan familj som har en au pair ifrån Mexico, L och jag talade engelska och det blev lite knas, haha.
Tänka på svenska, försöka förstå vad de andra säger på tyska och sedan prata engelska med henne,
men det gick, helt klart!
Få se om vi försöker hitta på något trevligt här framöver, var skönt att få prata av sig lite iallafall.
Det är riktigt svårt att förklara för er andra hur det är, för ni sitter inte i samma båt som mig längre.
Nu har jag inte problem med karlar som strular till det, eller vänner som sviker -
nu kretsar livet kring barn, måltider, dagis, klädval, tvätt, städ, komma till ro med familjen, få in rutiner och inse att jag faktiskt ska lära mig hitta i ett helt nytt land.


Idag var vi inne i Dusseldorf i Gamla stan. Var helt underbart! Synd att det inte var bättre väder, men längtar till den dagen då jag själv kan glassa runt där, träffa nya människor och äta och dricka gott :)
Påminde väldigt mycket om Stockholm, och vid en bar så luktade det _precis_ som Trapper.
Håhå, lite myskänsla faktiskt, haha :)

Jenny och jag satt och prata lite när vi lunchade i Gamla stan, och hon sa att hon är glad över att allting funkar så bra! Om ni bara visste hur mycket det värmde. Den lilla osäkerhet som fanns kvar försvann, och jag sa att jag tyckte likaså. Helt otroligt att så främmande människor, kan klicka så fort och få livet att fungera tillsammans :)

Jag tänkte fortsätta med mitt Sex and the city-maraton (lånat av Jenny, underbarrrt!) och ta en dusch.
Imorgon ska jag ta tåget själv och leta mig till ett ställe där jag ska göra ett test i tyska för att se om jag ska börja på t.ex nybörjarnivå på intensivkursen.
Återkommer när jag har något speciellt att berätta, hoppas att ni alla har det bra!






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: