2010-11-22
 12:14:35

mission accomplished

Självklart har det inte gått att undgå frågor och åsikter om att jag åker hem från Tyskland
efter att inte ens ha stannat halva tiden.
Jag ångrar inte det minsta att jag åkte hit, och ångrar heller inte att jag flyttar hem!
Det är jätteskönt att jag tog den här chansen, för jag är rätt säker på att om jag väntat skulle jag aldrig ha åkt iväg som au pair.
Tack vare detta så vet jag precis vad jag vill,
och även om det känns ovant att längta efter saker som jag aldrig trodde att jag skulle göra,
så är det för första gången på länge som jag inte velar och funderar.
Hem ska jag.

Det jobbiga är att inte veta vad som väntar i Sverige -
(jobb, när har jag råd med körkort, hur ska jag ha råd med något överhuvudtaget?)
men det löser sig på ett eller annat sätt.
Dock hellre tidigare än senare.

Om någon skulle ha kommit fram till mig, tidigt i våras, och sagt
att jag kommer flytta till en främmande familj i augusti för att jobba som au pair,
i Tyskland av alla länder, och sedan rymma hem till Sverige för att kära ner mig i Micke,
så skulle jag nog ha garvat och gått därifrån.
Det är det som är det fina och spännande med livet, man vet aldrig vem man träffar imorgon,
och vilken väg det leder en in på!

Sista tiden här kommer jag inte bara sitta och nöta om att jag vill hem,
jag tänkte ta tillvara på det så gott jag kan :)
I lördags var jag på bio med Mia,
och eftersom julen snart är här så tänkte jag gå på julmarknad i helgen med henne.
Tror nog att den är lite större än den i Avesta ;P

So this is how the story went
I met someone by accident
That blew me away

Someone comes along
and changes the game completely
<3








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: